 |
V tuto chvíli je 59 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde |
|
|
|
|
|  | 
 |
| 01.11.2011 |
Přechod z jednoho mobilního operačního systému na druhý není jednoduchou záležitostí. Svou roli zde hraje velké množství nejrůznějších faktorů, které sice na první pohled nemusejí vypadat důležitě, v dlouhodobém hledisku však mohou mít na celkový dojem z přístroje obrovský význam. Na následujících řádcích si můžete přečíst názory uživatele, který přemýšlí o přechodu z Apple iOS na Google Android.
|
V sérii následujících článků bych se s vámi rád podělil o mé dojmy a zkušenosti s přechodem z platformy iOS na konkurenční Android (konkrétně pak mezi telefony Apple iPhone 4 a Samsung Galaxy S2. Oba jsou to hardwarově špičkové přístroje a v mnoha ohledech jsou si velmi podobné, proto se mezi nimi rozostřil lítý boj.
První věcí, kterou jsem musel udělat, bylo zjistit, zdali jsou na Androidu dostupné všechny mnou doposud využívané služby. Většina z nich je k dispozici jak pro iPhone, tak pro Android, určitě jsou zde ale nějaké rozdíly, ke kterým se dostanu později. Protože už jsem dříve měnil telefony mnohokrát, naučil jsem se tolik nebazírovat na jednotlivých funkcích staršího přístroje – člověka to zbytečně zdržuje a omezuje. Očekávat naprosto stejné aplikace se stejnými funkcemi je nerealistické, takže na určité změny jsem byl připraven. Na něco se však předem připravit zkrátka nejde.
Prvním příkladem může být program PocketMoney. Po nějakém čase jsem si totiž uvědomil, že jeho Android varianta není tak kvalitní, jako verze pro iOS. Nevyhovovalo mi zobrazení delšího seznamu transakcí a některé části zde nejsou zpracovány tolik intuitivně. Aplikaci rozhodně navíc nelze označit za stabilní, protože její chod byl doprovázen mnoha pády, což je něco, co jsem na iOS za velmi dlouhou dobu nepotkal ani jednou jedinkrát (a přitom se určitě nejedná o problém operačního systému, protože ostatní aplikace pracují perfektně). Zde musím uznat, že přísná kontrola iOS aplikací přes jejich vypuštěním do App Store má něco do sebe – s tolika nestabilními aplikacemi jako na Androidu se zde zcela jistě nesetkáte.
Problémem je pro mě i navigace. Jednoznačně nejlepší volbou je podle mého názoru TomTom (ačkoli mám dobré zkušenosti i s řešením Co-Pilot), protože jeho informace o dopravě a IQ trasování jsou obrovskou výhodou, pro Android zatím bohužel neexistuje. Pochvalu si zaslouží zdarma dostupný Google Navigator, jeho funkce jsou ale s předchozími dvěma přeci jen neporovnatelně slabší.
Základní kalendář na Androidu je hodně jednoduchý, stejný problém jsem měl ale i u iPhonu. Naštěstí existuje pro obě platformy více než dobré alternativy. Většina dalších PIM aplikací je srovnatelná, ačkoli např. Gmail je určitě lepší než e-mailový klienta na iPhone.
Zkušenosti s hlasovým ovládáním na Androidu jsou výborné, tedy minimálně do doby, než se pokusíte o komplexnější povely. Zde se již situace výrazně zhoršuje a telefon si rozhodně nevede stoprocentně. Někdy je rozpoznání vašich povelů docela dlouhou záležitostí. Pokud je Siri na iPhone 4S tak dobré, jak říká Apple, má Google co dohánět. Naštěstí beru hlasové ovládání zatím spíše jako záležitost „na víc.“
Zvykl jsem si na horší provedení PocketMoney a s tím spojené problémy, smířil jsem se i s absencí navigace Tom Tom. S dalšími programy jsem ale problémy neměl, díky výkonu Galaxy SII spíše právě naopak.
Rozhodně jsem však nemohl opomenout zcela odlišný pocit z obou operačních systémů. iOS na mě působil intuitivněji, rychleji a bezpečněji. Slovem bezpečněji mám na mysli to, že jsem se nikdy nebál pádu systému ani žádných zpomalení přístroje, protože Apple má velmi dobře podchyceny všechny procesy „na pozadí.“ Toto si ale uvědomíte většinou až v momentě, kdy přejdete na jinou platformu. Tak dobrý dojem jsem z Androidu neměl, ačkoli to dokáže v mnoha ohledech vynahradit, a celkově se také jedná o velmi povedenou platformu.
Na druhou stranu se mi na iOS nelíbí, když mi někdo pořád říká, jak bych měl určitě věci dělat. Apple v některých ohledech až příliš dbá na dodržování toho, co se mu zdá pro uživatele dobré. Na druhou stranu má systém od Apple výhodu v tom, že zde člověk nemusí řešit množství dostupné paměti, nemusí se nijak starat o jednotlivé programy ani nemusí přemýšlet nad rozložením domovských obrazovek.
Ačkoli je Samsung Galaxy S2 hodně povedeným telefon, zatím musím mírné prvenství přiznat iPhonu 4 se systémem iOS. Inu uvidíme, jak si oba telefony, respektive systémy, povedou dál.
Pokračování zítra...
Zdroj: Shaun McGill pro Lost in Mobile.com
|
|
|
| |
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších. |
|
Průměrné hodnocení: 0 Účastníků: 0
|
|
|
Re: Z Apple iOS na Google Android (Hodnocení: 1) Od: Jerry7650 (jerry7650@seznam.cz) - Úterý, 01.11. 2011 - 21:56:52 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Dobrý den,
chtěl bych se zeptat autora článku, jestli tak trochu není zatížen tím co si o Androidu přečetl?
Protože třeba když píše, že u Androidu musí hlídat paměť...
Píšu to proto, že mám LG Optimus One s pamětí i výkonem možná tak čtvrtinovým a nenapadá mě důvod proč i já bych měl hlídat pamět? Snad jednou se mi stalo, že mi aplikace napsala, že má nedostatek paměti, ale já jsem čuně a mám jich nainstalováno přes 100. |
Re: Z Apple iOS na Google Android (Hodnocení: 1) Od: Unicorn (chcikecat@seznam.cz) - Středa, 02.11. 2011 - 16:43:56 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Zřejmě nechápete celou problematiku Androidu. Příklad. Telefon má nějakou interní paměť ROM, interní flash a paměťovou kartu. Jako v tomto si udržet přehled, kde jsou jaké apliakace, kde má aplikace svá data, kolik kde zůstává volné paměti... U iOS? Tohle zařízení má 32GB, plňte jak chcete. Tečka.
Pak je další dost dobrý téma Android a pamět pro vývojáře. Tahle paměť má tuhle cestu, nj, ale na tomhle zařízení se ta cesta jmenuje takto. Tohle zařízení má navíc tuhle paměť, ta má tuhle cestu.....PIC. |
Re: Z Apple iOS na Google Android (Hodnocení: 1) Od: Jerry7650 (jerry7650@seznam.cz) - Středa, 02.11. 2011 - 18:09:07 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Mě ale vůbec nezajímá jako uživatele, jestli je to složité pro vývojáře! Je mi to jako uživateli šumafuk a opravdu nevím, proč by mě to mělo zajímat??
A jako uživatel říkám, že jsem se na mobilu, kde mám 100 aplikací a který má čtvrtinové parametry oproti SGS2 setkal s problémem plné paměti za rok 1x a opravdu je mi srdečně jedno, kde jsou uložené.
BTW SGS2 má tu svou interní pamět dělenou myslím na 2GB pro programy a 14GB na data. Opravdu netuším co by člověk musel nainstalovat, aby zaplnil ty 2GB, když průměrný program má okolo 3-5MB a větší programy se automaticky ukládají do těch 14GB. A to se týká i třeba dat pro navigaci.
Běžný uživatel nemusí vůbec nemusí řešit kam se co ukládá stejně jako u iOS. |
Re: Z Apple iOS na Google Android (Hodnocení: 1) Od: Unicorn (chcikecat@seznam.cz) - Čtvrtek, 03.11. 2011 - 12:13:37 (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Ale tak to je v pořádku, že uživatele nezajímá, jaké má s danou problematikou potíže vývojář, jen ti tím ilustruji, že situace kolem Androida zrovna u tohoto je dost tristní. A podle toho, jak dobře se programuje pro danou platformu z toho vyplývá, jak je u vývojářů populární.
A o několik řádů jiná pozice iOS v tomto proti komukoli je prostě jasný signál.
U Androida se naopak až příliš musí řešit, kam co ukládat. Ostatně věci jako nastavení v aplikacích (kam se mají ukládat data), diskusní fóra, podivné aplikace přesouvající data mezi paměti apod. jasně ukazují, že k ideálu je daleko. U iOS prostě uživatel ví, že má k dispozici 32GB paměti a hotovo. Nějaké RAM, ROM, flash, karty....toto téma zde neexistuje. Je to kristalicky čisté a jasné. |
|
|
| 
|