Apple má problémy s některými iPady 2 a vybrané kusy stahuje od distributorů i od spotřebitelů. Problém se týká pouze modelu pro amerického operátora Verizon Wireless, takže pokud máte iPad 2 z evropské distribuce, ničeho se bát nemusíte.
|
Se zprávou přišel server 9to5Mac, podle jehož informací Apple v pondělí rozeslal do svých značkových obchodů seznam sériových čísel, která se mají vrátit zpět. Všechna se týkají výhradně CDMA modelů pro amerického operátora Verizon Wireless a není jich málo. Z jediného značkového obchodu Apple Store takto zpět k výrobci cestuje přes 100 iPadů 2 a další dodávky byly údajně zastaveny cestou z čínských továren do USA. Problémy se ale nevyhnuly ani koncovým zákazníkům, kterým byl iPad 2 už odeslán prostřednictvím FedExu. Spotřebitelé se pouze dozvěděli, že jejich zásilka byla na žádost Applu vrácena zpět odesilateli s tím, že zákaznická podpora Applu o problému zpočátku vůbec nevěděla nebo ho nechtěla řešit. Později Apple zákazníkům, jejichž iPad 2 bude v důsledku tohoto problému dodán se zpožděním, že dostanou padesátidolarový kredit nebo poukázku na příslušenství zdarma.
Stahování iPadů z distribuce je podle všeho způsobeno duplikovanými MEID (Mobile Equipment Identifier – 14místný kód obsahující označení regionu, kód výrobce, sériové číslo produktu a kontrolní číslici). Přes WiFi zařízení funguje správně, ale jakmile někdo na přístroji s duplicitním MEID bude chtít aktivovat připojení k mobilní síti, bude s tím mít problém. A protože se nejedná o softwarovou chybu, je jediným řešením výměna za jiný kus. Pro nás je na celé věci pozitivní, že postižené jsou jen iPady pro americký Verizon, a na takové kousky vzhledem k jeho specifické síti CDMA v Evropě nenarazíte.
Prameny: BGR, 9to5Mac